فنوکسی اتانول چیست؟

فنوکسی اتانول

فنوکسی اتانول 

فنوکسی اتانول با نام لاتین Phenoxyethanol از جمله ترکیبات شیمیایی کاربردی محسوب می شود که کاربردهای گسترده ای دارد. اگر به اطراف خود نگاهی دقیق بیاندازید، می توانید محصولاتی که حاوی این ماده شیمیایی است را مشاهده کنید.

این ماده شیمیایی به عنوان یک ماده نگهدارنده شناخته می شود که به علت قیمت مناسب و کارایی های بی شمار، محبوبیت بسیار زیادی در میان تولید کنندگان دارد.

محصول شیمیایی مورد نظر جزویی از خانواده بزرگ اترها محسوب می شود که جرم مولی آن حدود ۱۳۸ g/mol می باشد. فنوکسی اتانول با نام هایی نظیر PHE، Dowanol، rose ether، arosol و… در صنعت شناخته می شود.

فنوکسی اتانول، از کنار هم قرار گرفتن و پیوند بین ۸ عدد عنصر کربن با نماد شیمیایی C، ۱۰ عدد عنصر هیدروژن با نماد شیمیایی H و ۲ عدد عنصر اکسیژن با نماد شیمیایی O تشکیل شده است و فرمول شیمیایی آن به صورت C8H10O2 است.

فرمول شیمیایی فنوکسی اتانول

اگر قصد دارید که از فنوکسی اتانول درتولیدات خود استفاده کنید، می بایست اطلاعات کافی از ساختار، ویژگی ها، کاربردها و… این محصول در دست داشته باشید تا بتوانید به بهترین شکل تصمیم گیری کنید. در این مقاله اطلاعات لازم در رابطه با این محصول جمع آوری شده است که با مطالعه آن می توانید اطلاعات لازم را کسب کنید. با ما همراه باشید.

 

ویژگی های فنوکسی اتانول:

فنوکسی اتانول از جمله ترکیبات شیمیایی مایع محسوب می شود که هیچ گونه رنگی ندارد و حالت چرب و چسبنده ای دارد. در رابطه با بوی این ترکیب شیمیایی می توان گفت که بویی مطبوع شبیه به بوی گل رز دارد. به همین علت از این محصول به عنوان نوعی تثبیت کننده در صابون ها و انواع عطر ها استفاده می شود.

این محصول شیمیایی، جزو مواد شیمیایی پایدار می باشد که در برابر افزایش دما از خود مقاوت نشان می دهد و در دماهای بالا شکل خود را حفظ می کند. فنوکسی اتانول در دمایی معادل ۲۴۷ درجه سانتی گراد به نقطه جوش خود می رسد.

از جمله ویژگی ‌های بارز و پر اهمیت فنوکسی اتانول می‌ توان به خاصیت ضد میکروبی آن اشاره کرد. در واقع این محصول مقاومت بسیار خوبی در برابر انواع باکتری ها، میکروب ها، ویروس ها و… دارد. همچنین می توان خاصیت ضد میکروبی آن را با افزودن مقادیری از اتیلن هگزین گلیسیرین و هگزین گلیکول  افزایش داد و برای امور مختلف استفاده کرد.

فنوکسی اتانول از جمله حلال های پرکاربرد در صنعت می باشد که به ترکیب محصولات شیمیایی با یک دیگر کمک بزرگی می کند. در واقع یک اتر گلیکول است. اما این ترکیب، به هیچ عنوان با آب ترکیب نمی شود و ماده ای آب گریز است.

این ماده شیمیایی با طبیعت سازگار و هیچ گونه ضرری برای محیط زیست ندارد.

 

روش تولید فنوکسی اتانول:

فنوکسی اتانول به دو صورت کلی تولید می شود:

فنوکسی اتانول طبیعی: به طور طبیعی مقادیری از فنوکسی اتانول در چای سبز وجود دارد و می توان به صورت مستقیم فنوکسی اتانول را از چای سبز تولید کرد.

فنوکسی اتانول آزمایشگاهی: فنوکسی اتانول همچون سایر محصولات شیمیایی، به روش آزمایشگاهی نیز تولید می شود. برای این منظور می بایست دو ترکیب شیمیایی اتیل اکساید و فنول را در مجاورت یک دیگر قرار داد. این دو ترکیب شیمیایی به ترتیب در فازهای گاز و جامد به سر می برند و زمانی که در مجاورت هم قرار می گیرند، می بایست دما و فشار محیط را بالا برد تا با یک دیگر ترکیب شوند. در نهایت فنوکسی اتانول با بالاترین کیفیت تولید می شود.

 

کاربرد فنوکسی اتانول:

از آنجایی که فنوکسی اتانول خواص و ویژگی ‌های متعددی دارد، در صنایع بسیاری مورد استفاده قرار می گیرد. در این قسمت به شرح برخی از کاربردهای اصلی آن می پردازیم:

‏ فنوکسی اتانول در صنعت آرایشی و بهداشتی:

یکی از مهمترین کاربردهای این محصول شیمیایی استفاده از آن در صنعت تولید لوازم آرایشی و بهداشتی می باشد. ‏فنوکسی اتانول به عنوان نوعی نگهدارنده وتثبیت کننده در ساختار لوازم آرایشی و بهداشتی حضور دارد.

همچنین خاصیت ضد میکروبی فنوکسی اتانول می تواند از رشد باکتری ها، میکروب ها، ویروس ها و… در لوازم آرایش جلوگیری کند و عمر مفید آن ها را افزایش دهد.

فنوکسی اتانول در بسیاری از محصولات آرایشی و بهداشتی که روزانه استفاده می کنید، یافت می شود. به عنوان مثال این ماده شیمیایی در محصولاتی آرایشی نظیر انواع کرم های مرطوب کننده، ضد آفتاب، سفید کننده و…، انواع سایه های چشم، ریمل و خط چشم، برق لب و رژلب، کانسیلر و… حضور دارد. همچنین در محصولات بهداشتی همچون رنگ مو، لاک، محصولات شست و شوی مو و بدن، کرم اصلاح و… استفاده می شود.

فنوکسی اتانول در صنعت تولید مواد ضدعفونی کننده:

فنوکسی اتانول و خاصیت ضدعفونی کنندگی و پاک کنندگی دارد به همین علت از آن برای تولید انواع لوازم ضدعفونی کننده و پاک کننده استفاده می شود.

فنوکسی اتانول در صنعت تولید عطر:

فنوکسی اتانول جزو مواد اولیه عطر نیز می باشد و ، استفاده از آن در صنعت تولید عطر می باشد. چراکه هم دارای بوی خوش و مطبوع است و هم نوعی تثبیت کننده می باشد.

 

عوارض فنوکسی اتانول:

‏ فنوکسی اتانول نوعی محصول شیمیایی بی خطر محسوب می شود و فرد با مصرف آن صدمه و آسیب نمی بیند. اما در صورتی که از این محصول شیمیایی در مقدار بالا استفاده شود، می تواند عوارضی به همراه داشته باشد و سیستم عصبی مرکزی را تحریک کند.

به علاوه وجود مقادیر زیادی از فنوکسی اتانول در لوازم آرایش می تواند باعث بروز آلرژی های پوستی همچون اگزما، کهیر، سوزش پوست، التهاب و  تحریک پوستی شود.

استفاده از محصولاتی که دارای فنوکسی اتانول هستند، برای نوزادان اکیدا ممنوع است. چرا که می‌ تواند بسیار سمی و خطرناک باشد و سیستم عصبی مرکزی وی را تحت تاثیر قرار دهد.

خرید فنوکسی اتانول:

اگر قصد خرید فنوکسی اتانول با بهترین کیفیت و نازلترین قیمت را دارید، می بایست از مراکز معتبر و با سابقه کشور خرید کنید. شرکت نگین تجارت پیام با بیش از ۲۰ سال سابقه درخشان در زمینه عرضه محصولات شیمیایی، این بار فنوکسی اتانول مرغوب و با کیفیت را برای عرضه به شما عزیزان، مهیا کرده است.

هم اکنون انبارهای شرکت، آماده توزیع این محصول شیمیایی به نقاط مختلف کشور است. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شماره های درج شده در سایت شرکت نگین تجارت پیام تماس بگیربد.

قیمت فنوکسی اتانول:

امروز قیمت تمامی محصولات شیمیایی همچون فنوکسی اتانول، دستخوش تغییرات بسیار زیادی می شود و نمی توان قیمتی نهایی برای آن اعلام کرد. برای اطلاع از قیمت لحظه ای این محصول، شرایط نگهداری از آن و چگونگی استفاده از آن می توانید با کارشناسان شرکت نگین تجارت پیام در ارتباط باشید و اطلاعات لازم را کسب کنید.

۳.۷/۵ - (۴ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره فروش 24 ساعته