مواد شیمیایی | فروش مواد شیمیایی آزمایشگاهی – مرداد ۱۴۰۲

فروش مواد شیمیایی

مواد شیمیایی چیست؟

مواد شیمیایی به ترکیباتی اطلاق می‌شود که از عناصر شیمیایی تشکیل شده و قابلیت واکنش و تعامل با دیگر مواد را دارند. این مواد در طبیعت و در صنعت به صورت گسترده‌ای استفاده می‌شوند و نقش بسیار مهمی در زندگی روزمره انسان‌ها و جوامع دارند.

موادی که دارای ترکیبات شیمیایی معینی بوده و از ترکیب عناصر مختلف به وجود می آیند. مواد شیمییایی به دو دسته تقسیم می شوند:

خام در طبیعت

ساخته شدن به حالت سنتزی

و از طرف دیگر این مواد به دو دسته مواد آلی و معدنی نیز تقسیم می شوند. عامل اصلی اختلاف که بین این دو نوع مواد میدانیم، در عنصر کربن می باشد. آن نوع از مواد آلی که دارای کربن زیاد است، مقاومت حرارتی کمتری نسبت به مواد معدنی دارند. قصد داریم در این مقاله مواد شیمیایی ازمایشگاهی را بررسی کنیم.

در ابتدا خوب است بدانید که کلمه آزمایشگاه  برگرفته از لغتی به زبان ‌ فرانسوی یعنی لابراتوار( laboratoire)  میباشد. این کلمه یعنی مکانی که در آنجا، درباره ویژگی های مواد، کشف و تایید روابط موجود بین مواد مختلف و یا تشخیص چگونگی و دلیل وقوع پدیده‌ ها، بررسی و نتیجه ‌گیری میکنند و همچنین آزمایش‌ های علمی از هر شاخه ایی مثل  آزمایش‌ های شیمیایی، فیزیکی، زیستی و یا طبی تشخیصی به انجام می رسد.

باید به شما بگوئیم که مواد آزمایشگاهی، با مواد شیمیایی تفاوت هایی دارند.

مواد شیمیایی به دو دسته اصلی تقسیم می‌شوند:

مواد آلی و مواد غیرآلی. مواد آلی شامل ترکیباتی هستند که حاوی کربن هستند، مانند هیدروکربن‌ها، آلکان‌ها، الکل‌ها، اسیدها، امین‌ها و غیره. این مواد در بسیاری از فعالیت‌های بشری مانند صنعت، داروسازی، کشاورزی و تولید محصولات پلاستیکی استفاده می‌شوند.

مواد غیرآلی شامل ترکیباتی هستند که حاوی کربن نیستند. این مواد شامل فلزات، نمک‌ها، اکسیدها، اسیدها و بازها می‌شوند. فلزات مانند آهن، مس، روی و آلومینیوم در صنعت و ساختمان‌ها استفاده می‌شوند. نمک‌ها مانند کلرید سدیم و کلرید پتاسیم در صنایع غذایی، شیمیایی و دارویی استفاده می‌شوند. اکسیدها مانند اکسید آهن و اکسید روی در تولید فولاد و رنگ‌ها استفاده می‌شوند. اسیدها و بازها در صنعت شیمیایی و داروسازی استفاده می‌شوند.

مواد شیمیایی در صنعت و تولید محصولات گوناگون بسیار حائز اهمیت هستند. آنها در تولید محصولات شیمیایی مانند پلاستیک، لاستیک، رنگ‌ها، رزین‌ها، مواد شوینده و غیره استفاده می‌شوند. همچنین، در صنعت داروسازی برای تولید داروها و محصولات بهداشتی نیز از مواد شیمیایی استفاده می‌شود.

 

مواد شیمیایی

احتیاط!

اما استفاده از مواد شیمیایی همراه با خطرات و مشکلاتی نیز همراه است. برخی مواد شیمیایی ممکن است سمی و آلوده باشند و برای سلامت انسان‌ها و محیط زیست ضرر داشته باشند. لذا در استفاده از مواد شیمیایی باید اصول بهداشت و ایمنی رعایت شود و از تمام تدابیر لازم برای جلوگیری از صدمات بهداشتی و زیست محیطی پیروی کرد.

در نتیجه، مواد شیمیایی به عنوان ترکیباتی با خواص و قابلیت‌های منحصر به فرد، در صنعت و زندگی روزمره انسان‌ها نقش بسزایی دارند. با این حال، باید همواره به کاربردها و خطرات احتمالی آنها توجه کرده و از استفاده مسئولانه و هوشمندانه از آنها اطمینان حاصل کرد.

انواع کاربردهای مواد شیمیایی:

مواد شیمیایی در زندگی روزمره ما در بسیاری از جوانب حضور دارند. به عنوان مثال، در صنعت خودروسازی از مواد شیمیایی برای تولید رنگ‌ها، پوشش‌ها و مواد ضد زنگ استفاده می‌شود. همچنین، در صنعت الکترونیک و کامپیوتر از مواد شیمیایی برای ساخت قطعات الکترونیکی مانند ترانزیستورها و مقاومت‌ها استفاده می‌شود.

در زمینه ساختمان و ساخت و ساز:

از مواد شیمیایی برای تولید مصالح ساختمانی مانند بتن، سیمان و چسب‌ها استفاده می‌شود. همچنین، در صنعت پلاستیک و لاستیک از مواد شیمیایی برای تولید انواع محصولات پلاستیکی مانند لوله‌ها، بطری‌ها و کیسه‌ها استفاده می‌شود.

در زمینه کشاورزی:

مواد شیمیایی برای تولید کودها و سموم کشاورزی استفاده می‌شوند. این مواد به کشاورزان کمک می‌کنند تا عملکرد و عملکرد محصولات خود را بهبود بخشند و در برابر آفات و بیماری‌ها مقاومت نشان دهند.

در صنعت داروسازی:

از مواد شیمیایی برای تولید داروها استفاده می‌شود. این مواد به عنوان مواد فعال در ترکیبات دارویی استفاده می‌شوند و به درمان بیماری‌ها و بهبود وضعیت صحی افراد کمک می‌کنند.

همچنین، مواد شیمیایی در صنعت آرایشی و بهداشتی : استفاده می‌شوند. از مواد شیمیایی برای تولید لوازم آرایشی مانند لاک ناخن، رژلب و کرم ضد آفتاب استفاده می‌شود. همچنین، مواد شیمیایی در تولید محصولات بهداشتی مانند صابون، شامپو و کرم پوست استفاده می‌شود.

در زمینه غذا و تغذیه:

مواد شیمیایی حائز اهمیت هستند. از مواد شیمیایی برای حفظ و نگهداری غذاها استفاده می‌شود. مواد نگهدارنده، آنتی‌اکسیدان‌ها و رنگ‌های مصنوعی از جمله مواد شیمیایی است که در صنعت غذا و تغذیه استفاده می‌شود. این مواد به غذاها کمک می‌کنند تا برای مدت طولانی تر نگهداری شوند و از فساد جلوگیری کنند.

 

مواد شیمیایی آزمایشگاهی

استفاده از مواد شیمیایی در صنعت حفاری و استخراج نفت:

از مواد شیمیایی استفاده می‌شود. مواد شیمیایی مانند مواد شستشو، حلال‌ها و مواد ضد اکسیداسیون در فرآیندهای حفاری و استخراج نفت استفاده می‌شوند. این مواد به تمیز کردن تجهیزات حفاری، جلوگیری از رسوبات و بهبود عملکرد فرآیندهای استخراج نفت کمک می‌کنند.

به طور کلی، مواد شیمیایی در بسیاری از صنایع و بخش‌های زندگی ما حائز اهمیت هستند. با این حال، باید همواره به خطرات و اثرات جانبی محتمل این مواد توجه کرده و از استفاده مسئولانه و هوشمندانه از آنها اطمینان حاصل کرد. همچنین، باید تلاش کنیم برای پیدا کردن جایگزین‌هایی برای مواد شیمیایی که کمتر خطراتی داشته باشند و به محیط زیست کمتر آسیب برسانند.

 

تفاوتهای مواد آزمایشگاهی با سیایر مواد شیمیایی:

الف-از نظر ماهیت و استفاده می توان گفت با مواد دیگر یکسان، ولی دارای درصد خلوص بالاتری می باشند.

ب- این مواد دارای گریدهای مختلفی هستند. از معروف ترین این گریدها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱- گرید AR: برای مصرف کلی

۲- گرید FCC: برای آزمایشگاه های تولید مواد غذایی

۳- گرید OR: برای کاربردهای تحقیقاتی

۴- گرید TECHNICAL: برای آزمایشگاه های صنعتی

۵- گرید USP: برای مواد شیمیایی با کیفیت بالا که از معروفترین برندها هستند.

۶- گرید NF در مواد شیمایی: گریدی است که با کتاب فرمول ملی آمریکا مطابقت دارد.

البته لازم به ذکر است که مواد شیمیایی آزمایشگاهی برای تست های فیزیکی، واکنش های شیمیایی، تجزیه و آنالیز های شیمیایی با درجه خلوص متفاوت استفاده می شوند. مواد آزمایشگاهی یا به صورت ایرانی و یا وارداتی خارجی در بازار موجود هستند.

 

فروش مواد شیمیایی

 

کاربرد مواد شیمیایی آزمایشگاهی:

البته لازم به ذکر است مواد آزمایشگاهی  کاربردهای بسیار متنوعی دارند بسیار گوناگون است. در علومی مانند: انگل شناسی، کالبد شناسی و ژنتیک، داروسازی، صنایع پتروشیمی و نفت و گاز، صنایع کاشی و سرامیک، ساخت وسایل آرایشی و بهداشتی، صنایع تولید چسب، صنایع رنگ سازی، نیروگاه های تولید انرژی، تحقیقات گیاه شناسی، آبکاری فلزات و …. از  این آن ها می باشند.

 

فروش مواد شیمیایی

 

باید از مواد شیمیایی آزمایشگاهی تنها در صورت نیاز و برای استفاده در آزمایشگاه استفاده کنید و از استفاده غیرحرفه ای و غیرضروری آنها خودداری کنید.
نکته اولیه که باید در نظر گرفته شود هنگام خرید و معرفی مواد شیمیایی آزمایشگاهی، خواندن برچسب و بسته بندی روی ظرف است. برچسب تمام اطلاعات لازم را ارائه می‌دهد از جمله نام علمی ماده، فرمول شیمیایی، تاریخ انقضا، سطح خلوص، هشدارها، احتیاط‌ها، محل نگهداری، اولین کمک لازم در صورت آسیب، نقطه ذوب یا جوش، چگالی و سایر جزئیات. علاوه بر این، شخص مسئول خرید و رسیدگی به این مواد در آزمایشگاه باید تجربه و تخصص لازم را داشته باشد. یک جنبه مهم دیگر برای موردنظر قرار دادن این مواد، بسته بندی آنها است که نباید هیچ مشکلی داشته باشد. بسته بندی باید به گونه‌ای طراحی شده باشد که امکان نگهداری بلندمدت را فراهم کند و در حمل و نقل ایمنی را فراهم کند. قبل از سفارش دادن این مواد، شرایط نگهداری باید به درستی آماده شود. به عنوان مثال، منطقه نگهداری باید دارای تهویه کافی باشد یا مواد قابل تبخیر یا قابل اشتعال باید در مناطق مناسب آزمایشگاه قرار گیرند. ارزش ذکر دارد که بسیاری از کشورها در سراسر جهان این مواد را تولید و صادر می‌کنند. بالاترین رتبه‌بندی در بازار صادرات متعلق به ایالات متحده و چین است که در مجموع ۲۸ کشور این مواد را صادر می‌کنند. دلیل قوی بودن آنها در این بازار صادرات، توانایی تبدیل مواد شیمیایی است. به دلیل عدم توانایی ایران در تبدیل مواد شیمیایی خام، ۶۸٪ واردات آن به مواد شیمیایی اختصاص دارد. با این حال، بیشتر مواد شیمیایی خام در ایران به صورت خام صادر می‌شوند. چین (رتبه اول)، امارات متحده عربی، کره جنوبی، ترکیه و آلمان کشورهایی هستند که به ترتیب برای صادرات مواد شیمیایی به ایران رتبه‌بندی دارند.

 

لیست مواد شیمیایی ازمایشگاهی:

۱,۳,۵-Benzenetricarbonyl chloride
۱ اکتانول
۲ پروپانول
۲ مرکاپتواتانول
۴-۴ دی آمینو دی فنیل سولفون
N,N-دی متیل هگزیل آمین
آب اکسیژنه
آب ژاول
آکریل آمید
آلومینیوم ایزوپروپوکسید
آلومینیوم پتاسیم سولفات(زاج سفید)
آلومینیوم سولفات
آلومینیوم کلرید
آمونیاک
آمونیوم آهن(II) سولفات
آمونیوم استات
آمونیوم تیوسیانات
آمونیوم دی کرومات
آمونیوم فلورید
آمونیوم مولیبدات
آمونیوم مونو وانادات
آمیدوکلرید جیوه
آهن(II) کلرید
آهن(III) نیترات
اتانول
اتانول آمین
اتیل استات
اتیل بنزن
اتیلن اکسید
اتیلن گلیکول
ارتو فسفریک اسید(اسید فسفریک)
استات روی ۲آبه
استات سدیم
استات سدیم ۳ آبه
استون
استو نیتریل
استیک اسید
اسکاندیم اکسید
اسید استئاریک
اسید اسکوربیک
اسید اگزالیک بدون آب
اسید اگزالیک دو آبه
اسید بوریک
اسید سولفوریک
اسید سیتریک
اسید سیتریک ۱ آبه
اسید گلوتامیک
اسید لاکتیک
اسید مالیک
اسید نیتریک
اسید هیدروکلریک
اکریلیک اسید
اکسید آرسنیک
اکسید آلومینیوم(گاما)
اکسید تیتانیوم آناتاز
اکسید روی
اکسید گرافن
اکسید گرافن تک لایه
اکسید گرافن چندلایه
اکسید گرافن کاهش یافته
اکسید گرافن(محلول در الکل)
مس(II) اکسید
N-لوریل سدیم سارکوزین
اوره
ایزو پروپیل آمین
باریم تیتاننات
باریم کلرید
برمید مس
بنز آلدهید
بنزن
بنزوات سدیم
بنزوفنون
بی کربنات آمونیوم
بی کربنات سدیم(جوش شیرین)
بیسفنول ای دی گلایسیدیل اتر
پارافرمالدهید
پتاسیم استات
پتاسیم برمید سیگما
پتاسیم برمید مرک
پتاسیم پرسولفات
پتاسیم دی کرومات
پتاسیم فری سیانید
پتاسیم فسفات دی بازیک
پتاسیم فلورید
پتاسیم کرومات
پتاسیم کلرات
پتاسیم کلرید
پتاسیم نیترات
پتاسیم هگزاسیانوفرات
پتاسیم هیدروکسید(پتاس)
پتاسیم یدید
پترولیوم بنزین
پرمنگنات پتاسیم
پلی اتیلن اکسید
پلی اتیلن گلیکول ۴۰۰
پلی اتیلن گلیکول ۴۰۰۰
پلی اتیلن گلیکول ۶۰۰
پلی اتیلن گلیکول ۶۰۰۰
پلی اکریلیک اسید
پلی متیل متاکریلات
پلی هیدروکسی بوتیرات
پلی وینیل الکل(PVA)
پلی وینیل بوتیرال
پلی وینیل پیرولیدون(PVP) سیگما
پلی وینیل پیرولیدون(PVP) مرک
پنتا سدیم تری سولفات
تترا متیل آمونیوم هیدروکسید
تترا متیل اتیلن دی آمینش
تتراکلرید کربن
تترا هیدرو فوران
تری اتانول آمین
تری اتیل سیترات
تری سدیم سیترات ۲ آبه
تری سدیم فسفات ۱۲ آبه
تری کلرو اتیلن
تری کلرو استیک اسید سیگما
تریتون X100
تولوئن
تویین ۲۰
تیتانیوم(IV) ایزوپروپوکسید
تیتریپلکس ۳
تیوسیانات پتاسیم
دودکانتیول
دی اتیل اتر
دی اکسید سیلیسیم(سیلیکا)
دی سدیم تترابورات(بوراکس)
دی سدیم هیدروژن فسفات
دی سیستئین
دی سیستئین هیدروکلرید ۱ آبه
دی متیل سولفوکسید
دی متیل فرمامید
دیبوتیلامین
روغن سیلیکون
زایلین
ساخارین
ساکارز
سدیم آزید
سدیم برمید
سدیم بوروهیدرات
سدیم بوروهیدرید
سدیم پتاسیم تارتارات ۴ آبه(نمک راشل)
سدیم پر سولفات
سدلم تیوسولفات
سدیم دی سولفیت
سدیم دی کرومات ۲ آبه
سدیم دی کلرو استات
سدیم سلنات
سدیم سولفید آبدار
سدیم فرمات
سدیم فسفینات ۱ آبه(سدیم هیپوفسفیت)
سدیم کربنات
سدیم کلرات
سدیم کلرید
سدیم متیلات
سدیم مولیبدات
سدیم نیترات(سیگما)
سدیم نیترات(مرک)
سدیم هیدروکسید
سدیم هیدروکسید پلتس
سرب(II) نیترات
سولفات آمونیوم
کلرید منیزیم
کلرید نیکل ۶ آبه
کلسیم سیلیکات
کلوئید اکسید گرافن
کوماسی بریلینت بلو
کیتوسان
کیتوسان مدیوم
گالیک اسید
گرافن محلول در الکل و زایلین
گرافن آمین دار
گرافن تک لایه با اکسیژن بالا
گرافن تک لایه با اکسیژن کم
گرافن کربوکسیل دار
گرافن هیدروکسیل دار
گرافن
گلایسین
گلوکز
گلوکز ۱ آبه
گلیسیرین
گوگرد
لانتانیوم نیترات ۶ آبه
لیتیم کلرید
لیتیم هیدروکسید
متانول
متوکسید سدیم
متیل اورانژ
متیلن بلو
محلول آمونیاک
مس(II) سولفات ۵ آبه (کات کبود)
مس(]]) کلرید
مس(II) نیترات ۳ آبه
مس(II)نیترات ۱ آبه
منگنز(II) سولفات ۱ آبه
منگنز(II) کلرید ۲ آبه
منیزیم استات ۴ آبه
منیزیم سولفات
منیزیم نیترات
مولیبذات سدیم
مونو پتاسیم فسفات
نانو آهن(کلوئید)
نانو پودر زئولیت
نانو تیوب کربنی تک دیواره
نانو تیوب کربنی چند دیواره
نانوذرات آهن
نانوذرات اسپینل آلومینات منیزیم
نانوذرات اکسید آلومینیوم (آلفا)
نانوذرات اکسید آلومینیوم (گاما)
نانوذرات اکسید بیسموت
نانوذرات اکسید تنگستن
نانوذرات اکسید آهن
نانوذرات اکسید آهن
نانوذرات اکسید تنگستن(محلول در آب)
نانوذرات اکسید تنگستن(محلول در زایلین)
نانوذرات اکسید تیتانیوم(آناتاز)
نانوذرات اکسید تیتانیوم(روتایل)
نانوذرات اکسید روی
نانوذرات اکسید زیرکونیوم
نانوذرات اکسید قلع
نانوذرات اکسید کبالت
نانوذرات اکسید کروم
نانوذرات اکسید مس
نانوذرات اکسید منگنز
نانوذرات اکسید منیزیم
نانوذرات اکسید مولیبدن
نانوذرات اکسید نیکل
نانوذرات اکسید وانادیم
نانوذرات دی سولفید تنگستن
نانوذرات سلنیوم
نانوذرات سیلیکا
نانوذرات طلا
نانوذرات کاربید بور
نانوذرات کاربید تنگستن
نانوذرات کاربید تیتانیوم
نانوذرات کاربید سیلیسیم
نانوذرات کاربید وانادیم
نانوذرات کربنات کلسیم
نانوذرات کیتوسان
نانو ذرات گرافیت
نانو ذرات مس
نانو ذرات نقره
نانو ذرات نیترید آلومینیوم
نانوذرات نیترید تیتانیوم
نانو ذرات نیترید زیرکونیوم
نانوذرات هیدروکسید آلومینیوم
نانوذرات هیدروکسید منیزیم
نانو رس
نانوفیبر کربنی
نانو کلوئید آهن
نانو کلوئید اکسید آلومینیوم
نانو کلوئید اکسید روی
نانوکلوئید سلنیوم
نانو کلوئید سیلوکسان
نانو کلوئید مس
نانو کلوئید نقره
نانو میله کاربید تنگستن
نانوذرات اکسید روی
نشاسته
نیترات آمونیوم
نیترات جیوه ۱ آبه
نیترات روی ۴ آبه
نیترات کبالت
نیترات کبالت ۶ آبه
نیترات کلسیم ۴ آبه
نیترات نقره
نیتریت سدیم
نیکل(II) استیل استونات
نیکل(II) نیترات ۶ آبه
هگزا دسیل تری متیل آمونیوم برمید
هگزا متیل دی سیلازان
هگزا متیل دی سیلان
هگزا متیل دی سولوکسان
هگزان
هیپوفسفرو اسید
هیدرازین آبدار
هیدروکسید کبالت
هیدروکسید منیزیم کربنات
ید

برای خرید مواد شیمیایی می توانید از وبسایت شیمی بازار نیز دیدن نمایید

 

امتیاز شما به این محصول

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره فروش 24 ساعته